Mediacje pracownicze jako skuteczna metoda rozwiązywania konfliktów w firmie
Cele szkolenia
- przedstawienie praktycznych umiejętności z zakresu skutecznego rozwiązywania konfliktów w zespole poprzez mediację,
- przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu mediacji,
- przekazanie wiedzy z zakresu wdrożenia procesu mediacji do organizacji w aspekcie procesowym,
- przedstawienie praktycznych umiejętności pozwalających zarówno na prowadzenie mediacji wewnętrznych w organizacji, jak i przygotowanie strony do udziału w mediacji,
- przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania konfliktem.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności skutecznego rozwiązywania konfliktów w pracy za pomocą mediacji. W trakcie szkolenia swoje kompetencje mogą zwiększyć:
- kierownicy, menedżerowie,
- szefowie działów produkcyjnych,
- brygadziści, liderzy zespołów,
- pracownicy działów HR/menedżer HR, dyrektor działu,
- dyrektor zarządzający,
- pracownicy działów PR, działów komunikacji, prawnych.
Zagadnienia
- Psychologia konfliktu w aspekcie postępowania mediacyjnego
- Mediacje pracownicze jako metoda rozwiązywania konfliktów w firmie
- Komunikacja w mediacji
- Postępowanie po zakończeniu mediacji
- Wdrożenie mediacji do organizacji
- Symulacje mediacji (stanowią minimum 1 dzień szkolenia)
Metody szkoleniowe
- case study
- prezentacje
- ćwiczenia indywidualne
- odgrywanie ról
- praca w grupach
- dyskusje
- burze mózgów
Trener
Anna Warlich
ekonomista, psycholog biznesu i trener
Wieloletnia prezes i mediator Polskiego Centrum Mediacji o. w Poznaniu. Współpracuje z sądami w zakresie prowadzenia mediacji w sprawach gospodarczych, pracowniczych i cywilnych. Więcej o prowadzącym »
Miejsce szkolenia
Poznań
Cena
1400zł/ 2 dni /1 osoba
Dodatkowe informacje
Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu!
Ilość miejsc ograniczona.
Termin
Do ustalenia bezpośrednio z prowadzącym:
anna.warlich@mediacje.poznan.pl
Korzyści dla uczestników
Przewiduje się, że po zakończeniu szkolenia uczestnik:
- Zdobędzie wiedzę na temat ugodowej i pozasądowej metody rozwiązywania sporów, jaką jest mediacja
- Pozna prawne aspekty związane z mediacjami
- Będzie potrafił prowadzić mediację wewnątrz organizacji, w której pracuje
- Będzie mógł uchronić firmę przed udziałem w postępowaniu sądowym
- Nabędzie kompetencji w zakresie zarządzania zespołem w czasie konfliktu
- Będzie potrafił wspierać pracowników w skutecznym rozwiązywaniu konfliktów za pomocą mediacji
- Będzie budował relacje wzajemnego szacunku i zrozumienia
- Będzie potrafił konstruktywnie i ugodowo rozwiązać konflikty, które dotyczą nie tylko jego osoby
- Zwiększy efektywności pracy swojego zespołu
- Będzie wspierał członków organizacji w poszukiwaniu satysfakcjonujących rozwiązań konfliktu na różnym poziomie eskalacji
- Będzie myślał strategicznie i konstruktywnie w sytuacji konfliktu
- Będzie budował pozytywny wizerunek organizacji