Mediacje pracownicze jako skuteczna metoda rozwiązywania konfliktów w firmie

Cele szkolenia

  • przedstawienie praktycznych umiejętności z zakresu skutecznego rozwiązywania konfliktów w zespole poprzez mediację,
  • przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu mediacji,
  • przekazanie wiedzy z zakresu wdrożenia procesu mediacji do organizacji w aspekcie procesowym,
  • przedstawienie praktycznych umiejętności pozwalających zarówno na prowadzenie mediacji wewnętrznych w organizacji, jak i przygotowanie strony do udziału w mediacji,
  • przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania konfliktem.

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności skutecznego rozwiązywania konfliktów w pracy za pomocą mediacji. W trakcie szkolenia swoje kompetencje mogą zwiększyć:

  • kierownicy, menedżerowie,
  • szefowie działów produkcyjnych,
  • brygadziści, liderzy zespołów,
  • pracownicy działów HR/menedżer HR, dyrektor działu,
  • dyrektor zarządzający,
  • pracownicy działów PR, działów komunikacji, prawnych.

Zagadnienia

  • Psychologia konfliktu w aspekcie postępowania mediacyjnego
  • Mediacje pracownicze jako metoda rozwiązywania konfliktów w firmie
  • Komunikacja w mediacji
  • Postępowanie po zakończeniu mediacji
  • Wdrożenie mediacji do organizacji
  • Symulacje mediacji (stanowią minimum 1 dzień szkolenia)

Metody szkoleniowe

  • case study
  • prezentacje
  • ćwiczenia indywidualne
  • odgrywanie ról
  • praca w grupach
  • dyskusje
  • burze mózgów

Anna Warlich

Trener

Anna Warlich
ekonomista, psycholog biznesu i trener

Prezes i mediator Polskiego Centrum Mediacji o. w PoznaniuWspółpracuje z sądami w zakresie prowadzenia mediacji w sprawach  gospodarczych, pracowniczych i cywilnych.  Więcej o prowadzącym »

Miejsce szkolenia

Poznań

Cena

1400zł/ 2 dni /1 osoba

Dodatkowe informacje

Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu!
Ilość miejsc ograniczona.

Termin

Do ustalenia bezpośrednio z prowadzącym: 
anna.warlich@mediacje.poznan.pl

Korzyści dla uczestników

Przewiduje się, że po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  • Zdobędzie wiedzę na temat ugodowej i pozasądowej metody rozwiązywania sporów, jaką jest mediacja
  • Pozna prawne aspekty związane z mediacjami
  • Będzie potrafił prowadzić mediację wewnątrz organizacji, w której pracuje
  • Będzie mógł uchronić firmę przed udziałem w postępowaniu sądowym
  • Nabędzie kompetencji w zakresie zarządzania zespołem w czasie konfliktu
  • Będzie potrafił wspierać pracowników w skutecznym rozwiązywaniu konfliktów za pomocą mediacji
  • Będzie budował relacje wzajemnego szacunku i zrozumienia
  • Będzie potrafił konstruktywnie i ugodowo rozwiązać konflikty, które dotyczą nie tylko jego osoby
  • Zwiększy efektywności pracy swojego zespołu
  • Będzie wspierał członków organizacji w poszukiwaniu satysfakcjonujących rozwiązań konfliktu na różnym poziomie eskalacji
  • Będzie myślał strategicznie i konstruktywnie w sytuacji konfliktu
  • Będzie budował pozytywny wizerunek organizacji