Zasady wpisu na listę mediatorów Stowarzyszenia
Wpis na listę stałych mediatorów.
- O wpis na listę stałych mediatorów w sprawach cywilnych może się ubiegać członek Oddziału, który:
- jest członkiem Oddziału od co najmniej 6 miesięcy,
- aktywnie działa na rzecz Oddziału,
- regularnie opłaca składkę oddziałową,
- spełnia wymogi określone w przepisach prawa,
- posiada wiedzę oraz doświadczenie pozwalające na rzetelne i zgodne ze standardami prowadzenie mediacji,
- ukończył szkolenie podstawowe prowadzone przez PCM lub inne równoważne,
- przeprowadził jako mediator lub komediator co najmniej 10 protokołowanych mediacji, w tym co najmniej dwie mediacje pod superwizją mediatora wskazanego przez Zarząd Oddziału. - Decyzję o wpisie na listę stałych mediatorów podejmuje Zarząd Oddziału w drodze uchwały.
- Zarząd Oddziału w wyjątkowych przypadkach może odstąpić od wymagań wymienionych w ust. 1.