Zasady wpisu na listę mediatorów Stowarzyszenia

Wpis na listę stałych mediatorów.

  1. O wpis na listę stałych mediatorów w sprawach cywilnych może się ubiegać członek Oddziału, który:
    - jest członkiem Oddziału od co najmniej 6 miesięcy,
    - aktywnie działa na rzecz Oddziału,
    - regularnie opłaca składkę oddziałową,
    - spełnia wymogi określone w przepisach prawa,
    - posiada wiedzę oraz doświadczenie pozwalające na rzetelne i zgodne ze standardami prowadzenie mediacji,
    - ukończył szkolenie podstawowe prowadzone przez PCM lub inne równoważne,
    - przeprowadził jako mediator lub komediator co najmniej 10 protokołowanych mediacji, w tym co najmniej dwie mediacje pod superwizją mediatora wskazanego przez Zarząd Oddziału.
  2. Decyzję o wpisie na listę stałych mediatorów podejmuje Zarząd Oddziału w drodze uchwały.
  3. Zarząd Oddziału w wyjątkowych przypadkach może odstąpić od wymagań wymienionych w ust. 1.